En av de viktigaste dagarna i ditt liv!

Vi vill gärna vara med och göra er dag  speciell och minnesvärd! Vi dukar upp festsalen med de vitaste dukarna, klaraste glasen, blankaste besticken och de vackraste blommor.
Till detta hör många levande ljus och stora kandelabrar, allt för att komma i rätt stämning.

Planering

Det är så mycket att tänka på så vi vill gärna träffa er i god tid innan festen för att tillsammans med er gå igenom alla era önskemål och detaljer så som dukning, dekorationer, välkomstdrink, meny, underhållning mm.

Välkomstdrink

Vi hälsar er välkomna med bubbel i champagneglas inne i festsalen eller utomhus på vår fina innergård om vädret tillåter. Önskar ni tilltugg till välkomstdrinken erbjuder vi fruktfat, snacks eller olika sorters snittar.

Det finns många menyer att välja bland, 3-rätters med förrätt, varmrätt och dessert eller en av våra uppskattade bufféer. Alla menyer tillagas av lokalt producerade råvaror av högsta kvalitet och avslutas med  kaffe och en god kaka om så önskas. Bröllopstårtan är också en viktig "detalj" i det hela.  Vi ordnar givetvis allt från, planering, dukning och välkomstdrink till servering, nattmat och städning. 

Festvåning & festsal

För de flesta fest & bröllop rekommenderar vi vår stora sal Larstorp  festsal som är en stor och rymlig lokal med högt i tak och stora fönsterpartier ut mot den hallänska landsbygden.  Lokalen tar upp till ca 150 ätande gäster och har en egen bar. Är ni ett mindre sällskap har vi givet vis ett par andra lite mindre lokaler att erbjuda.

Dryck

Vi har fullständiga rättigheter och serverar den dryck i den mängd som ni önskar.  Ni kan bjuda era gäster på allting men det är även vanligt att var och en står för sin egen dryck efter maten. Vi rekommenderar gärna olika slags viner beroende på val av meny. Drinkbiljetter är något som rekommenderas om ni vill ha kontroll på vad ni bjuder på.

Underhållning

Önskar man underhållning samarbetar vi med olika, dj, trubadurer, band mm. Vi rekommenderar gärna efter önskemål, pris
är fr. 3000 kr. Det finns även en högtalaranläggning om man vill spela musik från datorn minne/spotify mm. Kostnad för denna är 1500 kr.

Traktor & vagn

Kan det blir mer lantligt & romantiskt än att bjuda gästerna på en åktur med traktor & vagn till och från vigseln. Vi erbjuder transport till och från vigsel för Er och era gäster.

Äreport & brudbåge

Vi har en äreport man kan hyra, pris är 1000 kr, vi sätter upp och tar ner den samt tar hand om ”resterna” men enligt gammal
tradition är det grannar eller vänner som klär den. Det kan vara med björkris eller granris.

Önskar man en låda längst upp så kan man göra denna själv, annars lånar men lådan av oss som ni själva dekorerar med skylt. Detsamma gäller ett stort bröllopshjärta 2,5 m högt, som man ställer bakom brudparet, och på så vis ramar in paret.

Pris 800 kr

Övernattning

För dem som önskar stanna över natten erbjuder vi ett urval av 34 nyrenoverade och personligt inredda rum. Vill man bo med full hotellstandard rekommenderar vi Lanthotellet, annars har vi även B&B samt självhushåll i Villan.

Vill brudparet stanna över natten har vi ett par riktigt vackra och romantsika rum som brudpar brukar välja. Önskar ni lite extra på ert rum så som rosor, bubbel eller något annat så försöker vi givet vis ordna det. Bilder, pris och mer information hittar ni på sidan "boende" här >

Vi har en spaavdelning som är populärt att möts upp i kvällen innan bröllopet för de som då kommer.  Här serveras vin/öl,
ostbricka mm. precis det ni önskar. Som avslut efter en trevlig helg innan alla gäster åker hem kan vi duka upp en trevlig brunch.
Läs gärna mer om vårt spa på sidan "spa" här >

Limousine

Vi samarbetar med limousineservice i Laholm. Välj mellan olika paket och erbjudanden med eller utan kylda drycker. Besök gärna deras hemsida för mer inspiration och information. www.limmo.se

Vill ni samla era gäster dagen efter bröllopskvällen är ni välkomna att boka en gemensam brunch här hos oss. Det brukar vara ett mycket uppskattat & minnesvärt sätt att avrunda en festlig högtid på. Läs mer om gårdens brunch här >

Lite om bokningen

Då många vill tillbringa sin viktiga dag hos oss förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift om 5000 kr för avbokade
arrangemang.

Antal gäster kan revideras tom 1 vecka före tillställningen.

Priset ni får är baserat på de antal gäster som ni angivit, lika
många gäster som avviker i procent ökar kuvertavgiften med i procent.

Kontakta oss gärna så berättar vi mer och  bestämmer en tid då ni är välkomna hit så att vi får träffa er, gå igenom era önskemål och visa er Lögnäs Gård.

Varmt välkomna önskar Linda med personal!